torsdag 5 maj 2011

Intervju med storbloggare!

Vi har intervjuat en av Sveriges kändaste ungdomsbloggare - driver en blogg som ifrån mångas ögon är helt perfekt. Dagens ungdomar är ju också väldigt mobilfixerade så vi tänkte; Varför inte mixa dessa två faktorer i en? Det var exakt vad vi gjorde så here we go... Möt Sarah Tjulander och hennes syn på mobiler!















www.sarahtjulander.se - Sarah's blogg


Mobilintervju med Sarah Tjulander!
                                             
                                                                                                                                                                     
                                                                 




Fakta om Sarah:
Namn: Sarah Tjulander
Ålder: 15, fyller 16 i sommar
Bor: Stockholm
Blogg/Hemsida: www.sarahtjulander.se







Hej Sarah!

När fick du din första mobil? 
Jag var runt 10 år då, och då spelade jag mest och tog bilder haha :)

Hur många mobiler har du haft? 
Har faktiskt haft rätt många, runt 20 stycken olika... 

Vilket märke har din nuvarande mobil? 
Samsung! Jag har den nya, Samsung Galaxy Ace. Riktigt nöjd faktiskt!

Vilken funktion i mobilen använder du mest – och varför?
Det måste vara SMS! Jag skickar runt 50-100 sms om dagen, vilket är ganska mycket. Så det används mest, annars är det musiken.


Vilken är din viktigaste och mest använda teknikpryl? 
Min mobil! Lätt!

Skulle du klara dig utan en mobil? 
Aldrig! Jag har min mobil bredvid mig när jag sover, jag har med mig den när jag äter, när jag kollar på tv, när jag bloggar, jaa praktiskt taget överallt. En gång när min mobil var sönder gick jag med den i handen ändå... Så lite beronde kan man nog kalla mig!

Hur skulle din drömmobil se ut och fungera? 
Hm, min drömmobil skulle vara rosa med en bra kamera och stor skärm. (Nästan som den jag har nu..) Men den skulle ha så jag kan "prata" in sms istället för att skriva det! Liksom så att det skrivs av sig själv, hehe. Det vore ballt! Sen vore det inte helt fel om alla artister man lyssnar på kunde komma ut ur mobilen och säga hej, typ! Hahaha..
 
Om inte mobiler fanns, hur skulle du då kommunicera med andra med hjälp av teknologi? 
Ojojoj, aldrig tänkt den tanken! Men då skulle man nog vara inne och använda facebookchatten lite oftare ;)


Tack Sarah för din medverkan!
Besök hennes blogg!
___________________________

Om ni andra är intresserade av att bli intervjuade, länkbyten osv. så är det bara att kontakta oss genom att mejla Oss på swedishiphone@hotmail.se , vi svarar på alla mejl men det är inte säkert att man blir intervjuad eller får vara med på sajten.

Ha en fortsatt trevlig kväll, kolla in sajten vid 21.00 och senare, topplistan kommer ut!

/SwedishiPhone T.E.A.M - SiP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!