fredag 22 april 2011

Tiny Wings - Perfekt på bussen

Tjena!
Laddade ner denna app häromdagen och måste säga att jag är grymt nöjd. Efter att ha hört ett antal blandade kommentarer kring appen så hamnade fågeln med de små vingarna i min iDevice och det har jag inte behövt ångra ;)


                                                                      

Tiny Wings - Perfekt på bussen
Laddade ner denna app häromdagen och måste säga att jag är grymt nöjd. Efter att ha hört ett antal blandade kommentarer kring appen så hamnade fågeln med de små vingarna i min iDevice och det har jag inte behövt ångra ;)
Mannen bakom succéappen(för det kan man ju kalla denna app då den hamnade högst upp på bästa spelen alla kategorier, före jätten Angry Birds under en tid) heter Andreas Illiger som förvånansvärt nog bara utvecklat Tiny Wings, de bra spelen brukar ju oftast ha "spelsyskon" men men.. En ny succé kanske är på gång..
Okej, vad går detta spel ut på då?
Jo, som rubriken antyder så är man en fågel med små vingar som vill och älskar att flyga, men man har ju för små vingar vilket gör att man faller. Lyckligtvis finns det fina öar med stora kullar - som hjälper fågeln att komma upp i luften. Och hur gör den det då, jo genom att vi lirare håller inne vingarna på nedåtfärd så att fågeln blir lättare - och släpper när den är påväg upp. Tajming är din bästa vän! Samla på er coins och speedups för bättre poäng och flygning.
Spelidén är att slå sin highscore vilket många upplevt varit rätt enformigt, men har man sinne för ett fint och unikt beat-score-spel så är Tiny Wings ett ultimatum!


                                     Tiny Wings
























Pris: 7 kr 

+ Fin design, skön spelidé och bra tidsfördriv te.x på bussen
 - Lite enformigt
SwedishiPhone's betyg:4/5
Utvecklare: Andreas Illiger


/SwedishiPhone T.E.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna!